De schatten van Imhotep

Omar maakte de touwladder aan het houten deksel vast, nam het handvat van de lamp tussen zijn tanden en begon voorzichtig aan de afdaling, gevolgd door Shelley. Beneden aangekomen hield Omar de carbidlamp omhoog.

'Ja,' zei hij zachtjes, 'ik herken het allemaal weer: de godengestalten, de strijdwagen met de wielen met zes spaken en hier' - hij richtte de lamp naar onderen - 'de sarcofaag met de resten van een mummie. Ja, hier heb ik gevangen gezeten en op deze bundel riet heb ik gelezen. Alleen Allah weet hoe ik hier weer uitgekomen ben'.

Een onopvallend oud-Egyptisch beeldje voert naar het spoor van een dagboek uit het begin van de twintigste eeuw. Het vertelt het ongelooflijke verhaal van ene Omar en zijn speurtocht naar het graf van farao Imhotep.

Onmetelijke schatten liggen daar te wachten op degene die het graf in de woestijn vindt, en de vervulling van een oeroude droom, die een dodelijk einde kan hebben... Want er schijnt een macht te zijn, die de onthulling van het geheim met alle geweld wil verhinderen.

Is De schatten van Imhotep het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De schatten van Imhotep