De schreeuw van het lam

De schreeuw van het lam

Rank 7451 Gelezen 617 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 115 Favoriet 32 Recensies 21
Thrillers & Spanning Artikelen 7 Newsroom 1 Lijsten 5 Spots 4 Hebban 1000 435   Topics 0

De schreeuw van het lam is de tweede thriller van Thomas Harris met de legendarische seriemoordenaar Hannibal Lecter in de hoofdrol. De seriemoordenaar Buffalo Bill ontvoert vrouwen om ze vervolgens uit te hongeren, te vermoorden en te villen. FBI-groentje Clarice Starling heeft opdracht gekregen de hulp in te schakelen van de opgesloten psychopaat Dr. Hannibal ‘de Kannibaal’ Lecter, wiens inzicht in de verderfelijke geesten van seriemoordenaars ongeëvenaard is. Maar in ruil voor deze zwerftocht door de duisterste krochten van zijn ziel begint Hannibal door te dringen in die van Clarice. Als beloning voor zijn hulp bij het vinden van Buffalo Bill wil hij alles weten over de trauma’s uit haar jeugd. Clarice beseft hoe gevaarlijk hij is en wat voor verschrikkelijke dingen hij kan doen met deze informatie. Maar er verdwijnen nog altijd vrouwen, en dus heeft ze niet veel tijd meer... De schreeuw van het lam werd verfilmd als The Silence of the Lambs met Anthony Hopkins in de legendarische rol van Hannibal Lecter en Jodie Foster als FBI-agent Clarice Starling. ‘Een intrigerende, tot op het bot spannende thriller.’ VN Detective en Thrillergids, ***** ‘Een van de beste boeken die ik ooit heb gelezen.’ Roald Dahl

Thrillers & Spanning , Literatuur & Romans
01 januari 1988
30 mei 2014
9789024508228 , 9789024515158 , 9789024519903

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Karel Schoonjans

Reacties op: De schreeuw van het lam