De Tempelcodex

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

De Tempelcodex van Joel C. Rosenberg is een actuele politieke thriller over een in 1956 gevonden, nooit ontcijferde Dode-Zeerol die de bouw van de Derde Tempel zou aankondigen.

Op 1 juni 1956 bracht The New York Times een verhaal dat overal ter wereld tot de verbeelding sprak. Er was weer een Dode-Zeerol gevonden, maar deze was anders dan alle voorgaande vondsten. Er werden schatten van onvoorstelbare waarden in beschreven, die begraven zouden liggen in de heuvels ten oosten van Jeruzalem en onder de Heilige Stad zelf. In de daaropvolgende jaren kwamen wetenschappers tot de conclusie dat de koperen rol wel eens de belangrijkste schatkaart uit de geschiedenis zou kunnen zijn. Een kaart waarop niet alleen schatten werden aangewezen, maar die ook zou kunnen leiden tot de bouw van de derde Joodse tempel. Maar de code van de boekrol is nooit ontcijferd, en deskundigen uit alle hoeken waarschuwen dat elke Israëlische poging om de tempel in Jeruzalem te herbouwen, een oorlog van bijbelse proporties zou kunnen ontketenen. De Amerikaanse veiligheidsadviseur Jon Bennett en zijn collega Erin McCoy gaan samen de strijd aan. Is het einde van de geschiedenis nabij? Welke rol spelen eeuwenoude bijbelse profetieën?

De Tempelcodex is het vierde deel in de thrillerserie 'Bennett & McCoy'. De andere delen zijn De Laatste Jihad, De Laatste Dagen, Het Ezechiëlscenario en De Eindstrijd.

Thriller
KokBoekencentrum Fictie