De theeroos

Rank 2238 Gelezen 2 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 0

Jennifer Donnelly combineert romantiek, historie en spanning op meesterlijke wijze

Londen, 1888. Fiona Finnegan woont in een van de armoedige steegjes van East End, waar overdag kinderen spelen en ’s nachts dieven, prostituees en dromers rondhangen. Ze werkt net als haar vader in de theefabriek van William Burton en droomt ervan om ooit samen met haar grote liefde Joe Bristow een eigen theewinkeltje te kunnen openen.

Fiona’s leven staat op z’n kop als haar vader door een onverklaarbaar ongeluk in de fabriek sterft. Fiona vermoedt dat er opzet in het spel is en dat ook zij gevaar loopt. Ze vlucht naar New York en werkt zich daar op naar de top van de Manhattanse theehandel. Ondanks haar succes kan ze het verleden echter niet laten rusten. Ze keert terug naar Londen voor een gevaarlijke confrontatie met de man die de dood van haar vader op zijn geweten heeft…

De pers over de boeken van Jennifer Donnelly

‘Doordrenkt van romantiek en authentieke details uit de tijdsperiode, zal dit boek alle fans van epische historische fictie enorm aanspreken.’ Booklist

‘Genieten: zo veel pagina’s vol met romantiek, snode plannen, gedetailleerde achtergronden, plottwists en cliffhangers.’ Publishers Weekly

‘Jennifer Donnelly heeft haar historische huiswerk goed gedaan.’ The Washington Post

Meulenhoff Boekerij B.V.
14 juli 2021