De Tovenaars van Ooit 2 - De heksenval

De heksenval

Gelezen 18 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 1
Junior Spots 1   Topics 0

De avonturen in De Tovenaars van Ooit van Cressida Cowell (bekend van Hoe tem je een draak) gaan verder in De heksenval. In dit tweede deel neemt de auteur-illustrator je opnieuw mee naar de magische wereld van een tovenaarszoon en een krijgersdochter. Xar is een Tovenaar en Wens is een Krijger. Ze hebben van hun ouders geleerd elkaar te haten als gif. Maar wanneer hun paden elkaar kruisen, zijn ze tot elkaar veroordeeld. En ze hebben elkaar harder nodig dan ooit, want de heksen met zwarte magie zijn teruggekeerd. Langzaam maar zeker verspreiden ze zich door het land, en ze lijken onverslaanbaar. Wens en Xar hebben de perfecte heksenval gevonden: een toverdrank. Maar er ontbreekt nog één ingrediënt… Cressida Cowell schreef en illustreerde eerder de megapopulaire serie over Vikingszoon Stikkum Stoere Steurkop III, waarvan wereldwijd meer dan 8 miljoen exemplaren zijn verkocht en succesvol is verfilmd door DreamWorks. Cowells boeken zijn bekroond met o.a. de Blue Peter Award en de Gold Award Nestle Children’s Book Prize. ‘De Tovenaars van Ooit heeft alle ingrediënten van een echt Cowell-boek: humor, een fantasierijke wereld en treffende personages. En daarbij ziet hij er ook nog eens prachtig uit!’ www.fantasywereld.nl

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
De Tovenaars van Ooit (2)
Lia Belt
Luitingh Sijthoff