De Tovenaars van Ooit 3 - Drie keer kloppen

Drie keer kloppen

Rank 4382 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 0
Junior Spots 1   Topics 0

De spanning in De Tovenaars van Ooit-serie van Cressida Cowell, bekend van Hoe tem je een draak, loopt verder op in Drie keer kloppen, het derde deel over Xar en Wens. Net als De Tovenaars van Ooit (deel 1) en De heksenval (deel 2) bevat dit derde deel heel veel grappige illustraties. Xar en Wens weten niet beter dan dat hun families – de Tovenaars en de Krijgers – altijd op voet van oorlog met elkaar leven. Een vriendschap tussen de twee kinderen ligt dan ook niet voor de hand. Maar wanneer de Heksen terugkeren, moeten Xar en Wens wel samenwerken. De Koningsheks maakt jacht op een magisch voorwerp dat Xar en Wens per ongeluk in hun bezit hebben gekregen. Ze moeten gauw een betovering zien te vinden om de Heksen te laten verdwijnen. Maar hun zoektocht naar de betovering is extreem gevaarlijk. En iemand zal hen verraden… ‘De feeën, machtige tovenaars en toverspreuken vliegen je direct om de oren. (…) Cressida Cowell schrijft met veel humor en vaart.’ Kidsweek

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
De Tovenaars van Ooit (3)
Luitingh Sijthoff
10 juni 2020