De troost van vreemden

De troost van vreemden

Gelezen 28 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 11 Favoriet 0 Recensies 0
Tijdens hun vakantie dwalen Mary en Colin door een Italiaanse stad en ontmoeten daarbij telkens dezelfde mysterieuze man, Robert. Hij neemt ze mee naar zijn kroeg en vertelt ze over zijn moeilijke relatie met zijn vader en stelt ze later voor aan zijn invalide vrouw. Wat voeren Robert en zijn echtgenote in hun schild? In De troost van vreemden voert Ian McEwan de lezer naar een gebied waar kwetsbaarheid en intimiteit alleen maar wraakzucht en wreedheid oproept.
De roman werd genomineerd voor de Booker Prize en in 1990 verfilmd met in de hoofdrol Christopher Walken.
'Een tegelijk prachtig en morbide boek, opgebouwd met de koele spanning van een thriller.' Vrij Nederland
'McEwan beschrijft in deze indrukwekkende roman een verbijsterende en onthustsende wereld.' De Tijd
'McEwan heeft een geheel eigen stijl en visie op het leven. Iedereen die iets wil weten over de huidige tijdgeest moet hem lezen.' John Fowles
'Een avontuurlijke en briljante schrijver.' Dennis Potter

H. ten Holt
Uitgeverij De Harmonie B.V.
01 januari 1994
13 oktober 2006
9789022321164 , 9789061698043 , 9789067661904

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Reacties op: De troost van vreemden