De vergeten filosoof

Evenals in zijn vorige boek, ‘De lente van 23’, reist de auteur naar het zuiden van Frankrijk. Anders dan op zijn vorige reis heeft hij ditmaal een specifiek doel, namelijk plaatsen bezoeken waar de uit Frankrijk gevluchte filosoof Pierre Bayle (1647-1706) is geboren, heeft gewoond, gestudeerd of gewerkt.
De in zijn tijd beroemde ‘Filosoof van Rotterdam’ bleek voor de auteur, zelf in Rotterdam geboren en opgegroeid, nagenoeg een onbekende. Dat moest worden rechtgezet.
Een reis met een doel, waarbij we Pierre Bayle en zijn verlichtingsfilosofie wat nader leren kennen en waarbij ook de auteur nog een filosofische duit in het zakje doet met zijn nieuw bedachte stroming: het calvinistisch-hedonisme.
Een onderhoudend en leerzaam boek.

Is De vergeten filosoof het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De vergeten filosoof