De verliezer

De verliezer

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 10
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 1   Topics 0   Leesclub
Op zijn 27ste maakt de hoofdpersoon van 'De verliezer' een testament op van zijn leven tot dan toe. Hij is een Einzelgänger en waant zich daarom een vrije geest. Van een afstandje houdt hij algemeen geaccepteerde opvattingen tegen het licht. Wat kan het alom verguisde communisme ons leren? Was het vrijgeven van abortus zo rechtvaardig en progressief als voorstanders ons deden geloven? En waarom gaan er überhaupt nog mensen naar de kerk?
Zelf is hij een aantal malen fors over zijn eigen grens gegaan. Hij is, samen met een aantal personen die hij in de gevangenis heeft ontmoet, afgeraakt van gebaande paden en daardoor in de problemen gekomen, terwijl ze geen kwade bedoelingen hadden. Zij zijn verliezers, maar wie is dat niet? Zijn er in het grote spel dat het leven is eigenlijk winnaars?
Auteur Hans Berens (1955) is afgestudeerd sociaal filosoof en houdt samen met zijn echtgenote Schotse hooglander vleesrunderen in natuurgebieden. Daarnaast werkte hij bijna dertig jaar als journalist voor diverse huis-aan-huiskranten. 'De verliezer' is zijn debuutroman.

Palmslag
10 juni 2017