De verrader van Elmhudde

De verrader van Elmhudde

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 2
Young adult Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Spanning, fantasie, avontuur en humor: deel 2 van de WitchWorld-legenden.

Elaine van Berlichem heeft een vreselijk offer moeten brengen om haar vader en haar vrienden te redden uit de handen van een meedogenloze vrouw. Daardoor valt ze zelf ten prooi aan een onzalig lot. Ontsnappen lijkt onmogelijk. Haar vrienden gaan tot het uiterste om haar te bevrijden, maar is ieders motief wel zo oprecht? En wat heeft de trol Toerio op zijn geweten dat iedereen hem zo vreselijk haat?

Tijdens de zoektocht naar Elaines redding blijkt al snel dat ook anderen belangen hebben die door haar aanwezigheid in het gedrang komen. Om haar heen wordt een web van hele leugens en halve waarheden gesponnen, waarmee Elaine opnieuw in levensgevaarlijke situaties belandt.

De pers over Tweestrijd:

'Het boek is spannend, onverwacht en weet de fijne kenmerken van meerdere genres bij elkaar te combineren. Dat maakt het tot een mooi eerste deel van de "WitchWorld"-serie!****' Hebban.nl

'Het is een boeiend geschreven combinatie van geschiedenis en fantasy. De ontknoping is spectaculair en maakt zeker nieuwsgierig naar het volgende deel.' NBD Biblion

'Als je houdt van fantasie, humor en avontuur, dan mag dit boek niet aan je collectie ontbreken. Een aanrader!' Cosplaywijzer.nl

'Fascinerend, geheimzinnig, spannend, verrassend. Ik ben heel benieuwd naar deel 2 van de serie!****' ikvindlezenleuk.nl

'Ik kon Tweestrijd niet wegleggen. Een zeer goed boek. Ik wil weten hoe het verder gaat in deel 2!' Allesoverlezenenschrijvers.nl

'Tweestrijd is een spannend verhaal met magie en humor. Een heerlijk verhaal met veel verwijzingen naar de menselijke aard, en natuurlijk de strijd tussen goed en kwaad. Ik ben heel benieuwd hoe het Elaine verder vergaat in deel 2!' leestafel.info

Ton Theunis (1959) werkte zeventien jaar in allerlei functies voor het ministerie van Justitie en schreef thrillers gebaseerd op zijn ervaringen in de criminele wereld. Hij is initiatiefnemer en algemeen directeur van Witchworld, dat in 2020 zijn deuren opent.

Young Adult , Kind & Jeugd
De WitchWorld-legenden (2)
Uitgeverij De Kring
19 oktober 2017

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 9,99

Door lezers

Scifi & Fantasy Café / In de kijker #2 Herfst 2017
23 september 2017 8 reacties
  Meer artikelen

Hebban recensie

Ilja VIP Club

Duister en donker vervolg van de Wich World-legenden

door Ilja op 05-12-2017

Elaine heeft zichzelf opgeofferd om haar vader en vrienden van de zwarte vrouw te redden. Langzaam komt ze achter de duivelse gevolgen van haar keuze. In een poging om zichzelf van het afschuwelijke lot te redden, stuurt ze schildknaap Ivar op pad om de wijze Semalion te halen. Maar komt de hulp wel op tijd? En wil iedereen Elaine wel behoeden voor haar noodlottige bestemming?

In tegenstelling...

Lezersrecensies (1)

Fantasie, spanning en avontuur: meer helden, meer verraad, meer... liefde?

door: CosplayWijzer 1 like
Hoe versla je het kwaad als het nog door niemand verslagen werd? Hoe kan een ander van je houden als je het zelf niet kan? En hoe bereik je de wijze man als de hele stad alert is? Het avontuur van Elaine, Ivar en Toerio gaat verder. Na Tweestrijd is hier het tweede deel van de WitchWorld-legenden....