De vlucht van de zevende maan

Volgens de siamanistische Indiaanse traditie bezit elk mens vier schilden, een meisjes-, een jongetjes, een vrouwen- en een mannenschild. De manier waarop wij in de wereld staan wordt bepaald door de plaats die wij bij onze komst op aarde innemen op het grote medicijnwiel. Daarbij staat het noorden voor wijsheid, de bizon; het zuiden voor onschuld en vertrouwen, het kind in ons, de muis; het westen voor de gang naar binnen, de beer; en het oosten voor verlichting en inzicht, de adelaar. Ook speelt het dier dat ons het meest eigen is een belangrijke rol. Voor Lynn Andrews is dit de Zwarte Wolf. Als onze schilden sterk zijn kunnen wij ons van binnen uit openstellen voor andere belevingswerelden en ons beschermen tegen boosaardige invloeden van buiten af. In De vlucht van de zevende maan beschrijft Lynn Andrews hoe zij haar schilden leert maken onder leiding van Agnes Fluitende Wapiti en Robijn Opperhoofden Genoeg.

Is De vlucht van de zevende maan het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De vlucht van de zevende maan