De vrijheid van de vogels

Er was eens een land van ‘Toen en Ooit’ dat grensde aan het land van “Hier en Nu’. Hier gelden verschillende wetten en de inwoners hebben hun trouw te beloven aan hun eigen Vorsten. Maar op een dag gebeurt het ondenkbare, het grote geheim van de vogels wordt onthuld. Een eenvoudig en kort verhaaltje over loyaliteit en over loyaliteitsconflict. Over de spanning tussen ik en de ander, ik en het grotere geheel en tussen schuld en onschuld. Grote thema’s voor kinderen van wie de ouders zijn gescheiden of gaan scheiden en kinderen die zich onder druk vullen staan om zich aan de groep te conformeren. Binnen de psychotherapie worden dit ‘getrianguleerde kinderen’ genoemd. Ze raken betrokken in de strijd tussen hun ouders, waardoor ze zich expliciet of impliciet gedwongen kunnen voelen om voor één van de ouders en tegen de andere ouder te keren. In eenvoudige taal en op een metaforische manier kunnen kinderen in de basisschoolleeftijd, maar ook daarvoor en ook erna, zich een beeld vormen van hun eigen situatie en perspectief krijgen op eigen vrije wil. Aan de hand van de principes vanuit Systemisch Werken van psychotherapeut Bert Hellinger.

Is De vrijheid van de vogels het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De vrijheid van de vogels