De wilde robot

De wilde robot

Rank 2267 Gelezen 1 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Junior Spots 1   Topics 0
Na een schipbreuk spoelt de lading van een vrachtschip aan op een onbewoond eiland. Uit een van de kapotte kisten komt Roz tevoorschijn, een robot. Ze snapt niet wat er gebeurd is en wat ze nu moet doen. Kan een robot wel overleven in de wilde natuur?
De dieren op het eiland zijn bang voor haar of gedragen zich agressief. Pas als Roz zich ontfermt over een jong gansje zonder ouders, maakt ze vrienden en gaat ze zich thuis voelen op het eiland. Maar dan verschijnen er een aantal robots die Roz met geweld terug willen halen omdat haar grondstoffen heel kostbaar zijn. Roz en haar nieuwe vrienden gaan het gevecht aan!
De avonturen van Roz en de wilde dieren op het eiland zijn in Amerika zeer succesvol. Mede door de korte hoofdstukken, het spannende en ontroerende verhaal en de vele illustraties. Het wordt er ‘een moderne klassieker’ genoemd. Het is in meer dan 20 talen vertaald.
Kind & Jeugd
Querido
05 november 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,50

Door lezers

Jeugdliteratuur Café / Nieuw leesvoer: november!
28 oktober 2019 3 reacties
  Meer artikelen van lezers