Dit is niet het leven dat ik heb besteld

Gelezen 5 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0
De moderne mens is gewend op zijn wenken bediend te worden. Met één muisklik kan alles besteld worden, van kakkerlakkensprays tot alpinopetjes en van diepvriespizza's tot libidoversterkers. Krijgen wat je hebt besteld, is de norm geworden en heeft een verwende samenleving tot gevolg. Als dan het leven niet geeft wat mensen verwachten, zijn de onvrede en agressie compleet: ouders die de school voor de rechter slepen omdat hun kind onvoldoende presteert of artsen die worden bedreigd omdat zij niet onmiddellijk een recept uitschrijven.
Psycholoog Wijnberg luidt in dit boek de noodklok en doet ook in zijn eigen praktijk een dringend beroep op zijn cliënten om de tegenslagen van het leven te leren incasseren. Op zijn bekende provocatieve wijze laat Wijnberg zien dat het vooral gaat om het kweken van realiteitsbesef, gecombineerd met een toefje geduld. Oftewel: 'Beter gekwetst door de waarheid, dan getroost door een
leugen.'

Jeffrey Wijnberg is al ruim veertig jaar werkzaam als psychotherapeut. Eerder verschenen o.a. bij Scriptum: 'Dagboek van een psycholoog', 'Verborgen wilskracht' en 'De magie van het nietsdoen', en samen met Jaap Hollander 'Provocatief coachen'. Vele lezers hebben inmiddels kennisgemaakt met de provocatieve stijl van communiceren die Wijnberg hanteert.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Scriptum Books
14 februari 2018
07 maart 2018
9789463190978 , 9789463191067

Een dringend advies voor dit leven is: 'Regel het zelf'

door: Jeanette

Psycholoog Jeffrey Wijnberg krijgt steeds vaker mensen op zijn spreekuur die denken dat ze een probleem hebben terwijl dat eigenlijk niet zo is. Sommige teleurstellingen en verliezen horen nu eenmaal bij het leven en vaak heeft het 'probleem' alleen tijd nodig en lost het zich vanzelf op. Maar we...

Reacties op: Dit is niet het leven dat ik heb besteld