Dogma

Dogma

Thrillers & Spanning   Topics 0
In het boek 'KARMA' werd een tevergeefse poging gedaan om de rechten op een medicijn tegen kanker te stelen. Daarna overleed de minister-president. Na zijn overlijden is er politieke chaos ontstaan rondom zijn opvolging. Er komen nieuwe verkiezingen. De rechts populistische partij VVH behaalt de absolute meerderheid. Een unicum in Nederland. Ben Zwart, de leider van de partij, gaat voortvarend aan de slag met zijn verkiezingsbeloften. Nederland verandert snel. Alleen heeft Zwart het moeilijk om al zijn beloften ook daadwerkelijk waar te maken. Het volk begint te morren. Dan verschijnt er een artikel in de krant waarin wordt geschreven dat Zwart een dubbele agenda heeft. Hij heeft andere doelen dan hij zijn kiezers heeft verteld. Kort daarna wordt Zwart vlak bij zijn huis ontvoerd. Ook de schrijver van het krantenartikel verdwijnt spoorloos. Wie zitten er achter deze ontvoeringen? Hebben drie computernerds die een anti-Zwart site zijn begonnen, er mee te maken? Of is het toch extreemrechts of extreemlinks? En wat heeft een geheime afdeling van de AIVD er mee te maken?

'DOGMA' is geschreven door Ton Kalter, auteur van onder andere 'KARMA' en 'Overstuur'.
Thriller
Brave New Books