Donkerdrif

Rank 168 Gelezen 128 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 231 Favoriet 4 Recensies 13
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Newsroom 5 Lijsten 1 Spots 4   Topics 0

Adjudant-officier Milo April is in koelen bloede doodgeschoten bij het Waterfront van Kaapstad. Op klaarlichte dag, een executie. En misschien is een hoger lid van de Zuid-Afrikaanse politie daar verantwoordelijk voor. En mogelijk houdt het verband met de geheimzinnige brieven die de geschorste luitenants Bennie Griessel en Vaughn Cupido hebben gekregen. Met bedekte verwijzingen naar corruptie binnen de regering. Maar tot hun frustratie moeten Bennie en Vaughn hun kostbare tijd besteden aan de vermissing van een student, die na een weekendje feesten spoorloos verdwenen is.
En de schatrijke Marnus Boonstra, de beruchte oplichter, vraagt makelaar Sandra Steenberg of ze Donkerdrif wil verkopen, het kapitale wijnlandgoed. Sandra, de vrouw van schrijver Josef en moeder van twee kinderen, heeft het geld hard nodig. Ze verdrinkt haast in de schulden en is wanhopig. Maar de transactie loopt fout. En nu zitten Griessel en Cupido ook al achter haar aan.
Langzaamaan komen de rechercheurs tot de conclusie dat de zaken verbonden zijn door de donkerste drift die er bestaat: hebzucht.

Literaire thriller
Bennie Griessel (7)
Martine Vosmaer Karina van Santen
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
23 februari 2021
23 februari 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Greet Braem

Greet Braem Hebban Recensent

Pracht van een misdaadverhaal

door: Greet Braem 3 likes

Bennie Griessel, wie kent hem niet? Rechercheur bij 'De Valken' in Kaapstad, partner in crime van Vaughn Cupido en alcoholist. In 2007 in het leven geroepen door de Zuid-Afrikaan Deon Meyer (1958), sinds jaren een van de allergrootsten in de misdaadliteratuur. Aan een carrière als romanschrijver...

Reacties op: Donkerdrif