Luister een fragment

NRC:
De Standaard:

Koorts

Rank 180 Gelezen 491 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 252 Favoriet 65 Recensies 30
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 5 Spots 16 Hebban 1000 453   Topics 0

Willem Storm en zijn zoon behoren tot de weinige overlevenden in Zuid-Afrika - en de rest van de wereld - van een allesverwoestend virus. Willem wil hun leven weer opbouwen bij de stuwdam bij Vanderkloof, vanwege de beschutte ligging en de mogelijkheid om elektriciteit op te wekken. Alleen is Vanderkloof niet helemaal verlaten.

Een groep uitschot gebruikt het plaatsje als uitvalsbasis, en houdt een vrouw gevangen. Ze hadden door kunnen rijden, maar zo zit Willem niet in elkaar. Wanneer het tot een schietpartij komt, blijkt niet Willem, maar de dertienjarige Nico het koelbloedigst.

Als Nico jaren later zijn memoires schrijft en terugkijkt op zijn leven, lezen we over de momenten waarop zijn hart werd gebroken, zijn loyaliteiten op de proef werden gesteld, en over zijn pijnlijkste herinnering: de moord op zijn vader.

Literaire thriller
A.W. Bruna Uitgevers
23 mei 2017
23 mei 2017

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Gerrit

Guy Doms Hebban Recensent

Geen déjà vu! Baie dankie, meneer Meyer!

door: Guy Doms 5 reacties 5 likes

Met zijn nieuwste roman wijkt hij flink af van zijn traditionele schrijfwerk. Na vier jaar van minutieus onderzoek en schrijven, komt de Zuid-Afrikaanse auteur Deon Meyer (1958) zijn fans compleet verrassen met een standalone. Neen, dit keer geen Bennie Griessel of andere bekende personages uit...

Reacties op: Koorts