Doodstil

Rank 8409 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Een zo goed als afgedankte thrillerschrijver verneemt dat hij kanker heeft en besluit daarop met een knal zijn leven en carrière af te sluiten. Daarbij komen ook een explosievenexpert, een gerechtsklerk, een huisvrouw en een drugsverslaafde ten val. Als corona toeslaat in Zuid-Limburg ontwikkelen verhalen zich opeens in een geheel andere richting.

Achtergrond
Dit is een zogenaamde mozaïekroman, waarbij vijf personages worden gevolgd die ook elkaars paden doorkruisen. Vragen als ‘Welke betekenis heeft kunst?’ en ‘Is deze literatuur kunst?’ worden gesteld en in het licht van de bestaande coronacrisis nauwkeurig bekeken. Het boek is ook een poging tot een Gesamtkunstwerk waarbij muziek, tekst, decor, beeldende kunst en film zijn geïntegreerd.

Doodstil heeft als genre-aanduiding Literaire thriller gekregen omdat het alle kenmerken heeft van een thriller qua spanning en setting en een literaire roman omdat het zoekt naar betekenis en rol van zijn eigen genre.

Paul Weelen schreef eerder de thrillers Pionnenwerk en Mercuriustapes en de romans De droom van de minnezanger, Thuis en Snoepvrouwtje. Hij woont en werkt in Maastricht als redacteur van Uitgeverij TIC.

Literaire thriller
Tic, Uitgeverij