Dwars door de storm

Gelezen 22 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 11 Favoriet 3 Recensies 2
Junior Newsroom 1 Lijsten 1   Topics 0
Tjakkie heeft maar één droom: naar de hbs. Maar arbeiderskinderen leren niet door. Toch studeert ze om zich op de hbs voor te bereiden, samen met Katrien, de dochter van een rijke boer. Haar ouders mogen er niets van weten.

De op Ambon geboren Jacob speelt het liefst gitaar. Rock-'n-roll, juist de muziek waar zijn vader zo'n hekel aan heeft. Samen met zijn familie komt Jacob naar het woonoord in Finsterwolde, dat met zijn kaalheid in schril contrast staat met de prachtige schelpenstranden die hij zich herinnert van Ambon. Zijn vader gelooft nog steeds dat ze op een dag terug zullen keren naar de Molukken. Maar wil Jacob eigenlijk nog wel terug? br>
De werelden van Tjakkie en Jacob hadden niet meer kunnen verschillen. Toch delen ze iets heel belangrijks: een droom die lijnrecht tegen die van hun ouders ingaat.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Uitgeverij Leopold B.V.
25 februari 2014
25 februari 2014

Sanne de Graaf Hebban Recensent

Een belangrijk stuk geschiedenis, maar voor tieners moeilijk te volgen

door: Sanne de Graaf 3 likes

1953. Tjakkie Luitjens en Jacob Sijaranamual wonen in het Groningse Finsterwolde. Tjakkie is een arbeidersdochter en Jacob is drie jaar geleden met zijn ouders en broer vanaf de Molukken naar Nederland gevlucht. Wanneer Jacob in het woonoord komt te wonen en naar school gaat, komt hij bij Tjakkie...

Reacties op: Dwars door de storm