Eddy op en top

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Als kleine jongen leerde ik fijne vleeswaren en kaas snijden, het fruit te wegen, de klanten bedienen, inpakken, en vriendelijk zijn tegen de mensen. Sportman van de eeuw in december 2000, drie keer wereldsportman van het jaar, vijf keer winnaar van de ronde van Frankrijk en van de ronde van Italie, zeven keer Milaan-San Remo, vijf keer Luik-Bastenaken-Luik, drie keer parijs-Roubaix , drie jeer wereldkampioen,twaalf jaar lang houder vanhet werelduurrecord; dit zijn enjeke van zijn overwinnjngen. De man die de kannibaal werd genoemd en dat nooit geëvenaard zal worden. Zijn talent en panache zullen voor altijd in het geheugen van elke sportliefhebber gegrift blijven. Hij had maar één tactiek:de aanval. Zowel in de bergen als op het vlakke onklopbaar. Hij was de beste klimmer, een uitstejende daler en een weergalozespurter. Kortom DE renner bij uitstek. In deze biografie maken we niet alleen kennis met de atleet maar ook en vooral met zijn herinneringen. Voor het eerst met eijn naaste familieleden dn vrienden,met als belangrijkste doel een zeer waarheidsgetrouw portretvan deze kampioen te schetsen. Een portret door zichzelf dn door zijn entourage.

Sportbiografieen
Stefan Van Loock
LE CLERCQ JOURDAN EDITIONS
31 mei 2006
31 mei 2006

Reacties op: Eddy op en top