Een bloedovergoten dageraad

Gelezen 17 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 10 Favoriet 1 Recensies 11
Thrillers & Spanning Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
Ondoden. Spinnen. Een bungalow in de mist, bloedsporen die niet kunnen verdwijnen, meisjes in rode jassen en een dageraad, een bloedovergoten dageraad waar een zoon naar zijn moeder zoekt... En waar niets meer hetzelfde zal zijn...

In dit vervolg op het verhalenbundel "Zwart muren", die in het teken stond van het onontkoombare, verhaalt Anthonie Holslag hier over (doods)angst, leegheid, de echo die na geweld plaatsvindt. Ditmaal voert de auteur u nu mee naar een bloedovergoten dageraad.

Maar vergis u niet, wat zich voor u uitstrekt is nooit wat het lijkt. U zult belaagd worden, er zal iets tussen de wanden van de werkelijkheid sluipen. De pagina´s zullen rood kleuren, ook al is de dood soms niet zo evident en oneindig veel subtieler dan we vermoeden. Maar bovenal is dit de gruwel van zinloos geweld, menselijke monsters... en soms erger, geweld waar een koelbloedige geest achter verscholen gaat.

Een bundel voor de fijnproever en liefhebbers van subtiele horror.

reacties op de bundel "Zwarte Muren":

"Met Zwarte Muren presenteert Anthonie Holslag zich voor de fantastische lezers als een auteur (...) die zich van grenzen niets aantrekt en die het in zich lijkt te hebben om met fantastische verrassingen te kunnen komen." - - Holland SF

"Je hebt niet in de gaten waar het naar toe gaat tot de laatste zin. Dat is het moment dat je even kippenvel krijgt en beseft dat inderdaad niets is zoals het leek." - - King Things

Over de auteur:

Anthonie Holslag is geboren in Amsterdam, maar woonde tot zijn tienerjaren in de Verenigde Staten. In 2012 kwam zijn eerste bundel met fictie uit, "Zwarte muren", die door lezers en recensenten uitermate goed is ontvangen. In 2013 verscheen bij Zilverspoor zijn novelle "De kerstboom", gevolgd door een heruitgave van "Zwarte muren" en de verzamelde werken "Een bloedovergoten dageraad" (2014) en "In het kille ochtendlicht" (2015). Anthonie is werkzaam op de Universiteit van Amsterdam en is afgestudeerd in Culturele Antropologie.

Thrillers & Spanning , Sciencefiction & Fantasy
Griezel- en spookverhalen, horror