Holslag Zwarte muren

Zwarte muren

Gelezen 18 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 1 Recensies 8
Thrillers & Spanning Spots 1   Topics 0

Stel je een glijbaan voor die geen glijbaan is. Stel je een auto-ongeluk voor met vergaande en bovennatuurlijke gevolgen. Een liefdesrelatie met een bloederige climax. De verschrikkingen van de Tweede Oorlog of een onbekende, maar angstaanjagende apocalyptische toekomst, waar de wereld door een onbekende ziekte wordt geplaagd. 'Niets is zoals het lijkt', zegt de schrijver. 'En het gaat me om het moment waarop we dat beseffen. Waarin onze werkelijkheid afbrokkelt en niets meer dan een schreeuw achterblijft...' Het resultaat zijn twaalf angstaanjagende verhalen met onverwachte plotwendingen en personages die je lang zullen bijblijven. 'Ik wilde iets schrijven dat bijt. Iets schrijven dat raakt. De onontkoombaarheid van het gruwelijke. Eigenlijk wilde ik iets schrijven over die muren, die zwarte muren, die ons dagelijks omringen.' Over de auteur: Anthonie Holslag is geboren in Amsterdam, maar verhuisde op een zeer jonge leeftijd naar de Verenigde Staten waar hij zijn tienerjaren heeft gewoond. Hij heeft sindsdien verschillende verhalen geschreven, die zowel in Nederland als in Amerika in diverse school- en studentenbladen zijn gepubliceerd. In 2005 is zijn eerste gedichtenbundel "Het gezicht van het verleden" verschenen en in 2009 verscheen zijn boek "In het gesteente van Ararat" over de langdurige gevolgen van collectief geweld. Naast schrijven geeft Anthonie Holslag ook lezingen en voordrachten. Anthonie is werkzaam op de Universiteit van Amsterdam en is Cum Laude afgestudeerd in Culturele Antropologie.

Thrillers & Spanning , Sciencefiction & Fantasy
Griezel- en spookverhalen, horror