Een emmer kots in de kast

Wat is het allerergste waar ik me zo voor schaamde dat ik het lang voor me heb gehouden? Ik had een emmer kots in de kast. Een wat? Ja, getverderrie, ik moet er zelf ook niet meer aan denken: een emmer kots. Wel met een vuilniszak erover hoor! Mijn grootste schaamte delen bleek veel ontroering en herkenning op te roepen.

Beste Charlie, tranen in mijn ogen. Om een emmer met kots? Ja precies daarom. Maar ook omdat ik je snap, ik ken het gevoel, de paniek die toe kan slaan als je geen toegang tot het toilet hebt! Maar ook tranen omdat ik hier
verbetering zie waar ik zelf alleen nog maar van kan dromen. Je bent een voorbeeld. Keep up the good work!

Toch maar gaan lezen... probeer het onderwerp eigenlijk te mijden! Mijn boulimia is een groot
geheim... en ik schaam me voor de vele dingen die ik daarvoor heb gedaan en nog steeds doe. Maar dit te lezen was voor mij een enorme opluchting.

Volgens mij begrijpen veel mensen wat je voelt, ook zonder eetstoornis. Je kwetsbaar opstellen zet anderen aan hetzelfde te doen en die wederzijdse openheid maakt de wereld een stukje mooier.

Wauw, wat geweldig dit. En nee, zeker niet die emmer kots in de kast, maar dat u zo open bent hierover te praten.

Is Een emmer kots in de kast het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een emmer kots in de kast