Een griezelmeisje

Een fantasierijk verhaal over een meisje dat hevig naar avontuur verlangt, vanaf 6 jaar.

Louise vindt haar leven saai. Vroeger was ze een griezelmeisje: ze durfde alles en hield van enge jongens, zoals Rotboy. Louise besluit om naar het Huuverbos te gaan. Als ze wordt aangevallen door een wolf, komt Rotboy haar redden. Maar dan ontdekt ze de waarheid over Rotboy...

De meermaals bekroonde schrijver Edward van de Vendel inspireerde zich op Blauwbaard voor dit avontuurlijke prentenboek. De illustraties werden verzorgd door Isabelle Vandenabeele die onlangs de Boekenpauw won voor ‘Mijn schaduw en ik’.

De thema’s zijn: griezelen, dapper zijn en sprookje.

Lees het fragment als voorsmaakje.

Is Een griezelmeisje het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een griezelmeisje