Gloei

Rank 1693 Gelezen 10 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 48 Favoriet 4 Recensies 4
Young adult Artikelen 3 Spots 1   Topics 0

In deze bundel laat Edward van de Vendel twintig jongeren tussen de zestien en de drieëntwintig jaar aan het woord. Hun ontroerende persoonlijke verhalen geven een breed beeld van de ‘queer’ jongeren van nu. Ze vertellen uitgebreid en openhartig over alles wat er in hun leven gloeit: liefde, woede, ambitie. Daarin zijn ze zeer verschillend: van de achttienjarige paralympische zwemkampioen tot de Syrische bootvluchteling. Hoe divers ze ook zijn, ze hebben één ding gemeen: hun geaardheid of hun gender wijkt af van die van de meerderheid. Hun verhalen ontroeren en laten je niet zelden met ingehouden adem verder en verder lezen.

Ieder interview wordt voorafgegaan door een gedicht dat Van de Vendel maakte naar aanleiding van het gesprek, en een getekend portret door Floor de Goede.

Young Adult
Fictie 15+
Querido
12 mei 2020
12 mei 2020

Marina Hebban Recensent

Gewoon jezelf zijn

door: Marina 1 like ebook

'Vraag je nu echt wie ik wil wezen?
Als je mij kent dan ken je mij'

In 1978 werd op de Gay Freedom Day Parade in San Francisco een regenboogvlag meegedragen, later dat jaar, op 27 november, werd Harvey Milk vermoord. Zo werd deze vlag wereldwijd het symbool van de homobeweging. Mooi en krachtig....

Reacties op: Gloei