Een huis aan de Isar

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Zestig jaar na de oorlog wordt in de omgeving van München bij het huis van Steven Neringa het lijk van een vrouw gevonden uit '39 - '45. Zijn huis is in 1939 door nazi-leiders gebouwd, compleet met ondergrondse bunker en sinistere Bierstube. Steven houdt van zichzelf, van geld en ook van zijn vrouw. Politiek interesseert hem niet - tenzij hij er aan kan verdienen. Hij besluit om uit te zoeken wie de dode vrouw was, eerst als een publiciteitsstunt voor zijn bedrijf, gaandeweg omdat hij meer wil weten over haar gewelddadige einde. De politie sluit het dossier, maar Steven zoekt door. Was zij een slachtoffer van de Shoah? Dan wordt hij op het Oktoberfest in elkaar geslagen. De Duitse geheime dienst verdenkt hem en zijn vrouw van financiering van terrorisme en zet hem onder druk. Worden hij en Caroline door terroristen bedreigd? Zijn speurtocht brengt hem naar Oost-Europa. Uiteindelijk vindt hij iemand die de vrouw heeft gekend. Hij komt meer te weten dan hem lief is.

Robert Lindern heeft geen vaste verblijfplaats. Hij woonde onder meer in de VS, China, Duitsland en Zuid-Amerika.

Literaire thriller
Brave New Books