Een positieve uitslag

Een positieve uitslag

Evelien is dertig en geniet van haar drukke leven vol met feesten, surfen en vrienden. Dan slaat het noodlot toe: na jaren van vage klachten en onderzoeken krijgt ze de diagnose Multiple Sclerose. Een chronische ziekte met een grillig verloop en een onzekere toekomst.

Twee dagen na de diagnose ontmoet ze Arne, een jongen die wel eens de liefde van haar leven zou kunnen zijn. Durft hij het aan met Evelien, ondanks het nieuws dat ze net heeft gekregen? In een openhartig en aangrijpend relaas doet Evelien verslag van twee uitersten in haar leven. Wat betekent het om een chronische ziekte te hebben, die steeds meer op de voorgrond treedt? En hoe geef je je over aan de liefde als je niet weet wat je toekomst zal brengen?

Evelien van den Akker (1978) woont in Haarlem en is freelance tekstschrijver. In 2008 kreeg ze de diagnose ms en sindsdien zet ze alles op alles om ondanks haar ziekte het beste uit haar leven te halen.

The House of Books
01 januari 2022