Een verre plek vlakbij

Gelezen 61 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 82 Favoriet 6 Recensies 13
Young adult Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 3   Topics 0
De broers Dylan en Griff raken samen met hun ouders betrokken bij een vreselijk auto-ongeluk. Van de ene op de andere dag zijn de jongens wees, en staan ze er helemaal alleen voor. Tot een verre oom en tante zich melden en ze naar Wales verhuizen. Ondanks het grote verdriet lijkt hun leven in een wat rustiger
vaarwater te komen, maar Dylan maakt zich zorgen om zijn broertje. Griff lijkt niet om te kunnen gaan met het verlies; hij praat niet en trekt zich steeds verder terug.
Maar ook Dylan heeft moeite de moed erin te houden en vlucht in zijn hoofd naar plekken waar hij gelukkig was. En moed heeft hij nog meer nodig dan Griff, want er is iets heel belangrijks waarmee hij in het reine moet zien te komen voor hij verder kan.
Een hartverscheurend mooi verhaal over verdriet, hoop en broederliefde met een onverwachte wending.

Young Adult
Fictie 15+
HarperCollins Young Adult
04 september 2018
04 september 2018

Carmen Ploeg Hebban Recensent

In het openbaar lezen op eigen risico

door: Carmen Ploeg

Tranen met tuiten huilen? Het boek wegleggen met een rode neus en rode oogjes? Steeds weer opnieuw? Dit zijn dingen die je kunt verwachten van Een verre plek vlakbij van Hayley Long. Maar wat heeft het boek nog meer te bieden dan bakken met tranen en snot?

Het gezin van Dylan Thomas Taylor...

Reacties op: Een verre plek vlakbij