Egypte, gezien door het Oog van Horus.

Nadat ik een aantal keren in Egypte op rondreis ben geweest, telkens onder begeleiding van een ervaren tourleader/gids zijnde Olette Freriks, leek het mij leuk om samen met haar onze ervaringen te delen door een aantal boeken te schrijven met daarin een korte impressie van de bezienswaardigheden.
In dit derde deel beschrijven we de bezienswaardigheden van Minya en omgeving, te beginnen met Assioet en dan langzaam noordwaarts via onder meer Beni Hasan, Meir, Tell el-Amarna, Fraser Tombs, Wadi el-Hitan, de Fayum, druipsteengrot te Sannur, de piramides te Meidoem, Hawara en El-Lisht waar deel 3 eindigt.
Naast de genoemde monumenten komen er nog vele anderen, sommigen bekend sommigen minder bekend aan bod, met als doel om u een leidraad te geven bij het kiezen van wat u nu wel en wat u nu niet direct hoeft te zien.
Wij wensen u in ieder geval veel plezier met het lezen en al dan niet uitzoeken/plannen van uw reis.
Één ding is zeker, u zult verbaasd staan van de vele schitterende overblijfselen uit het Oude Egypte.

Reizen & Talen
Reisgidsen Afrika
Brave New Books
04 december 2019
04 december 2019
9789402196498

Reacties op: Egypte, gezien door het Oog van Horus.