9789493275522_front_Eilanders_De_nieuwe_huishoudster-500x500

Eilanders & De nieuwe huishoudster

Rank 2262 Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 2
Feelgood   Topics 0
‘Eilanders’ bevat de veertien winnende verhalen uit de wedstrijd Eilanders. ‘De nieuwe huishoudster’ is een mini-novelle van Marceline de Waard.

De Nieuwe huishoudster
In deze mini-novelle neemt Marceline je mee naar het fictieve Kanaaleind Coleoptere, een eiland in de ban van de vloek van de Varou. Een vrouw is op de vlucht, biedt de functie van huishoudster van de seigneur van Coleoptere haar de schuilplaats die ze zoekt?
‘Wie is die man met de lange haren? Hij haalde mij met paard en wagen op bij de boot.’ Uiteindelijk stel ik nogmaals de vraag die Sybil eerder negeerde. ‘Dat is Guillaume Varou, onze seigneur.’ ‘Ik dacht …’ Mijn beeld van een zonderlinge oude man met een lange witte baard verkruimelt. ‘Heeft Sybil het niet verteld?’ Ze kijken elkaar aan met een blik die het veilige gevoel dat eerder in mij kroop, verjaagt.

Eilanders
Ontroerend, sfeervol, gevoelig, romantisch, idyllisch, magisch, speels. Verrukkelijke, aangrijpende en behaaglijke verhalen. Eilanden met ieder een eigen karakter. Laat je meevoeren door:
Annemieke de Schepper, Bruno Lowagie, Cecile Koops, Conny Hoogendoorn, Frans van der Eem, Hanneke Simons, Harrie Adema, Joseph Roelands, Lisette van Eerten, Luc Vos, Marloes Schel, Meta du Crocq, Nel Goudriaan en Sacha Voogd.

Feelgood
Verhalenbundels