Elfjes bestaan

Elfjes bestaan
in dit boekje
Kijk en luister mee
Geniet

‘Elfjes bestaan’ is een voorleesboek voor kinderen van 0 tot 5 jaar, met prachtige illustraties.
Elfjes zijn gedichtjes die bestaan uit 11 woorden.
Ze zijn fijngevoelig, lief, ritmisch en klein.
Toch vertelt één elfje al een heel verhaal.
De bijpassende illustraties maken de verhaaltjes nog rijker en de combinatie is zo krachtig, omdat zowel de visuele als auditieve zintuigen van jonge kinderen worden geprikkeld.

Het is de auteur en illustrator gelukt om de thema’s liefde, plezier en levensenergie te vangen in de elfjes en tekeningen. De auteur pleit ervoor om kinderen al voor te lezen vanaf de geboorte, omdat dit zo goed is voor het taalbegrip, de woordenschat en het leesplezier. Daarbij vindt zij het belangrijk dat jonge kinderen, die zelf nog niet kunnen lezen, hun fantasie voortdurend prikkelen door illustraties, afgestemd op hun leeftijd. Fantasie is namelijk rijkdom; laten we dat koesteren.

‘Elfjes bestaan’ is het kinderboekendebuut van Marije van den Bovenkamp. De illustraties zijn gemaakt door Maureen Hennep.

Kind & Jeugd
Rijmpjes, versjes, liedjes