Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna wordt ook wel de buik van Italië genoemd. En dat komt niet alleen door de ligging van deze regio: het midden van Italië, die door de rivier de Po en de antieke Via Emilia wordt doorsneden. Emilia-Romagna is namelijk ook een zeer vruchtbare streek waar de heerlijkste culinaire exportproducten vandaan komen. De Parmaham en Grana Padana kaas, de aceto balsamico uit Modena en natuurlijk de fameuze Lambrusco.
Maar naast al dit culinaire biedt Emilia-Romagna ook een verrassende variatie aan natuur en steden als Piacenza, Parma, Reggio nell’Emilia, Modena, Bologna, Ravenna en Ferrara. Ferrara heeft bijvoorbeeld de mooiste cultuurschatten en de modernste industrieën in huis hebben zoals Ferrari, Lamborghini en Ducati. En om het helemaal af te maken is er die heerlijke strook badplaatsen aan de blauwe Adriatische Zee.

Auteur Evert de Rooij (1952) studeerde Sociale Geografie in Amsterdam, maar besloot om als wielerjournalist door de wereld te gaan reizen. Zijn hart verloor hij in Italië, waarover hij inmiddels negen boeken en reisgidsen over schreef.
Reizen & Talen
PassePartout reizen