Koerstrui!

De grootste collectie wielertricots ter wereld
Meer dan 1.250 truien verzameld door Henk Theuns

Als wielrenner kon hij misschien geen potten breken; als verzamelaar heeft Henk Theuns inmiddels de absolute top bereikt. Niemand is veilig voor zijn verzamelwoede. Een optreden in een televisie-uitzending betekende de doorbraak. Sindsdien stromen de tricots bij Henk binnen. Ruim 1250 bijzondere truien zijn met renner, jaartal en ploeg in Koerstrui! opgenomen. De absolute toppers uit de collectie zijn voorzien van een korte biografie van
de drager.

In 1963 kreeg tiener Henk Theuns zijn eerste fietstrui, van wielrenner Jo de Roo. ‘Dat truitje was toen heilig voor mij! Daar ging ik mee naar school, daar ging ik aardbeien in plukken. Dat truitje droeg ik dag en nacht.’ Het bleek het begin van een imposante verzameling koerstruien van wielrenners uit binnen- en buitenland, amateurs en profs. Inmiddels heeft Henk er meer dan 3.000.
Niet alleen voor wielerfans, maar ook voor modefanaten en liefhebbers van design en grafische vormgeving is Koerstrui! een echte ‘must have’.

'Ik wist niet wat ik zag. Het is veel meer dan een museum! Het is een wielerleven. Ik was er echt kapot van.’ Gerrie Knetemann, 2003

‘Werkelijk ge-wel-dig! Ik kan niets anders zeggen: wat een waanzinnig fantastische verzameling!’
Mart Smeets, 2007

Is Koerstrui! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Koerstrui!