Emma is mijn lief

Vlinders in de buik!. Willy snapt het spreekwoord niet zo goed, maar hij vindt het kriebelen in zijn buik wel leuk. Vooral als Emma in de buurt is. Zij is één van de andere bewoners in zijn leefgroep. Maar Willy weet niet zo goed hoe hij aan Emma kan zeggen dat hij haar graag ziet. Zwans, zijn persoonlijke begeleider, helpt hem op weg. In dit deel vertelt Willy dat het niet zo eenvoudig is om verliefd te zijn.

'Volgens Willy' is een boekenreeks voor en over volwassenen met een verstandelijke beperking. De boeken behandelen thema's die aansluiten bij de (be)leefwereld van dit publiek. Met eenvoudige tekst en afbeeldingen worden volwassen thema's behandeld vanuit het perspectief van een fictieve bewoner van een leefgroep: hij is de verteller en geeft zijn ongezouten mening over de dingen die hem overkomen. Dit is het derde deel van de reeks en gaat over verliefd-zijn.

Deze boekenreeks beoogt een antwoord te bieden op de vraag naar aangepaste literatuur voor dit doelpubliek dat omwille van hun verstandelijke beperking ternauwernood wordt verwezen naar kinderliteratuur. Deze boeken behandelen op een aangepaste manier (met tekst, foto's en tekeningen) thema's die voor hen de realiteit zijn: afscheid nemen, rouwen, verliefd zijn, vriendschap, het niet eens zijn met de begeleiding, enz.

Aan de boekenreeks is een website gekoppeld met meer info, duiding en achtergrond voor ouders, begeleiders en andere hulpverleners. Deze informatie is gebaseerd op 25 jaar praktijkervaring van de auteur. Op de website wordt de achterliggende context uit de boeken geïllustreerd met praktijkvoorbeelden en toepassingen voor het begeleiden van mensen met een verstandelijke beperking volgens de principes van Gentle Teaching. Klik hier voor alle info over dit project.

Is Emma is mijn lief het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Emma is mijn lief