Fantastic beasts and where to find them

Fantastic beasts and where to find them (filmscript)

Gelezen 176 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 153 Favoriet 12 Recensies 23
Young adult Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 5   Topics 0

We gaan terug in de tijd: de magische wereld vijftig jaar vóór Harry Potter, de wereld van Fantastic Beasts. De spectaculaire film, met Eddie Redmayne in de hoofdrol, ging het afgelopen najaar wereldwijd in première en kreeg juichende kritieken. Het was tevens het debuut van J.K. Rowling als filmscenarioschrijver. Dit voorjaar verschijnt de complete Nederlandse tekst van dit scenario in boekvorm.

1926, New York. Newt Scamander, 's werelds eerste (en waarschijnlijk enige) magiezoöloog, bezoekt de stad vanuit Engeland. Zijn liefde voor fabeldieren en andere magische wezens is grenzeloos.
Maar zijn strijd om deze te beschermen neemt een alarmerende wending als een aantal dieren uit zijn koffer ontsnapt en in de stad opduikt. Hij gaat naar ze op zoek, daarbij geholpen door Tina Goldstein, een jonge Amerikaanse (voormalige) Schouwer die werkt voor het Magische Congres van de VS, haar onbezonnen zusje Queenie dat gedachten kan lezen en Jakob Kowalski, een veteraan (en een No-Maj), die eigenlijk alleen maar een bakkerij wil openen, zodat hij zijn geliefde babka kan verkopen. Maar dan duikt er een duister magisch wezen op dat niet uit Newts koffer afkomstig is en een ravage veroorzaakt in de stad...

Young Adult , Kind & Jeugd
Fictie 13-15 jaar
Fantastic Beasts and Where to Find Them (1)
Harmonie, Uitgeverij De
15 maart 2017
06 februari 2020

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Reacties op: Fantastic beasts and where to find them (filmscript)