Het feest der onbeduidendheid

'Het feest der onbeduidendheid' is de nieuwe roman van Milan Kundera, die veel werken op zijn naam heeft staan waaronder 'De ondraaglijke lichtheid van het bestaan'.
De vrienden Alain, Ramon en Charles zijn op zoek naar het eindeloos goede humeur dat volgens de ernstige filosoof Hegel onontbeerlijk is voor de ware humor. Intussen denkt Alain over de navel als erotisch middelpunt van het lichaam, ontvlucht Ramon de lange rij bezoekers voor de engelen van Chagall, wil Charles een toneelstuk voor het marionettentheater schrijven en volhardt de voormalige acteur Caliban in zijn nep-Pakistaans waarmee hij niemand nog langer imponeert, behalve een Portugese dienstmeid.
Wat als we een grap niet als grap herkennen? 'Het feest der onbeduidendheid', de vierde Franse roman van Milan Kundera, zou gelezen kunnen worden als een bespiegeling over die vraag. Het is een meesterlijke roman van een gevierd auteur en een magistraal stilist.

Redactionele recensie

Recensies (7)

Meer recensies

Is Het feest der onbeduidendheid het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het feest der onbeduidendheid