Fokking druk

Een volle agenda en een vol hoofd, het gevoel achter de dingen aan te lopen en altijd te weinig tijd om alles te doen wat je wil – dat zijn dé kenmerken van onze tijd. Druk is het nieuwe normaal.

Ons overvolle leven is slecht voor onze gezondheid. Het aantal burn-outs is de laatste tien jaar schrikbarend gestegen. Je kunt zelfs spreken van een echte burnoutepidemie: ongeveer één op de zeven werkenden heeft ernstige stressklachten of zit door de stress thuis. Hoe komt het nu dat we te veel en te hard werken? Waarom hebben we zo veel last van FOMO (fear of missing out)? Waarom is het zo moeilijk om genoeg ontspanning te vinden? En belangrijker: wat kun je zelf doen om te dealen met stress om een burn-out voor te zijn?

In Fokking druk legt psycholoog Thijs Launspach uit waarom we onszelf tegenwoordig vaak over de kop werken en wat je eraan kunt doen om dat te voorkomen. Hij gebruikt hiervoor de nieuwste inzichten uit de wetenschap, methoden van experts en verhalen van ervaringsdeskundigen. Met inzichten, opdrachten en toepasbare tips die zorgen voor een rustiger leven.

Thijs Launspach (1988) is psycholoog, schrijver en trainer. Hij wordt gezien als de expert in Nederland op het gebied van millennials en burn-out. Thijs is docent Psychologie van de UvA en is een veelgevraagd spreker. Hij is mede-eigenaar van het Rustburo, waar hij mensen helpt een rustiger en effectiever leven te krijgen. Thijs is coauteur van Het Millennial Manifest (2017, Valkhof Pers) en Quarterlife (2012, Bert Bakker).

Recensies (1)

Is Fokking druk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Fokking druk