Gebroken leven

Rond de chronische ziekte woedt al drie decennia een wittejassenoorlog. Wetenschappers en medici staan lijnrecht tegenover elkaar en schuwen het moddergevecht niet. En welke rol speelt de farmaceutische industrie? Welke belangen hebben de grote verzekeraars? Waarom wilde een oud-minister van Volksgezondheid alleen onderzoeksgeld uittrekken voor de gedragstherapie? Waarom noemen sommige specialisten deze ziekte in zijn ergste vorm liever aids-II? Waarom gaan sommige ‘witte jassen’ schijnbaar gemakkelijk voorbij aan de vele zelfmoorden die verband houden met de diagnose ME/CVS?
Kooman ging in Gebroken leven op zoek naar de antwoorden op deze vragen. Tot dusver verschenen veel boeken over het Chronisch Vermoeidheid Syndroom, geschreven door ervaringsdeskundigen: artsen of patiënten. Kees Kooman schreef met Gebroken leven eindelijk een objectief journalistiek Nederlandstalig boek dat alle kanten van de mysterieuze aandoening belicht, daartoe geïnspireerd en aangemoedigd door ervaringsdeskundige Rob van der Ploeg (al 25 jaar ziek).

Is Gebroken leven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gebroken leven