Gedichtje voor het slapen, ik ben moe

Slaap. We hebben het allemaal nodig, en niemand weet waarom. We worden al moe als we eraan denken. Maar slapen is ook een wapen: het geeft ons de energie om de hele reutemeteut die het leven ons toewerpt aan te kunnen. En we dromen de mooiste dromen, die ons inzicht verschaffen in onze eigen psyche, als we niet oppassen. Er zijn zogenaamde wetenschappers die er hun hele leven lang een studie van gemaakt hebben, en aan de andere kant van het spectrum staat Olax, die er nu een bundeltje gedichten over uitgebracht heeft.
Hoe schrijft een mens 211 gedichten over slaap? Wel, vermoeidheid kent meer kanten dan alleen het uitstellen van de slaap. Van uitgeputheid tot manie, van niet kunnen slapen tot te veel geslapen hebben: Olax heeft er allemaal last van (gehad) en kan erover vertellen tot de lezer niks anders meer wil dan zich onder de dekens verstoppen tot het ochtendgloren.
Dit boekje zal zich het beste op z'n plek voelen op Nederlandstalige nachtkastjes. Het is, omdat Olax zichzelf graag centraal stelt, grotendeels een handleiding voor hoe het níét moet, qua slapen en vermoeidheid, maar het zorgt ook voor prachtige dromen en heldere inzichten.

Is Gedichtje voor het slapen, ik ben moe het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gedichtje voor het slapen, ik ben moe