Geluk, gelijk, geloof, geleden tijd

Er woeden wereldwijd nogal wat oorlogen, en hier en daar wordt er zelfs een genocidetje gepleegd. Ondertussen gaat het klimaat door de eigen bijdrage die de mens daaraan levert een stuk sneller naar de knoppen dan ooit iemands bedoeling was. Natuurlijk zijn racisme, seksisme, homo- en transfobie nog steeds populairder dan verdraagzaamheid en naastenliefde. En wat we niet mogen vergeten is dat elke beslissing die ooit een grote groep mensen in beweging brengt, gemotiveerd wordt door seks, macht, geld of seks.
Gelukkig staan daar van die hippiebeweegredenen tegenover als hoop, geloof en liefde. Want ook dáárop draait de wereld. Mensen blijken keer op keer wederom bereid dodelijk geweld in te zetten, om één van die vier te kunnen blijven ervaren.
Dit is het resultaat van een zoektocht naar waar mensen waarde aan hechten. Heel veel mensen worden elke dag wakker met het idee dat ze iets kunnen doen om de dag daarna weer wakker te willen worden. Dat ze een bijdrage te leveren hebben aan het bestaan, soms door alleen maar in hun blote reet de straat op te rennen om te roepen dat het leven zin heeft. Soms zelfs dat niet eens.

Is Geluk, gelijk, geloof, geleden tijd het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Geluk, gelijk, geloof, geleden tijd