Niet langer wil ik wachten; ik ben klaar

jn heeft zijn leven goed voor elkaar: hij is steenrijk, heeft een huisgenoot die goed voor hem zorgt, meerdere vrouwen die hem willen beminnen, en een verse vriend die hem wel op kan vreten. Maar Tijn is een karakter in een boek van Olax, en dientengevolge levensmoe en depressief. Het liefst ligt hij de hele dag in bed, wachtend tot de dood hem komt halen. Eten smaakt hem niet, muziek klinkt hem als gejammer in de oren… De buitenwereld ziet hij alleen als hij naar de kroeg gaat. Maar ook alcohol kan zijn lege hart niet vullen. Hij maakt soms halfslachtige plannen om er een eind aan te maken, maar meestal haakt hij af, omdat al die plannen hem ook te veel moeite zijn. Tijn heeft welbeschouwd een goed leven, maar het voelt voor hem alsof hij in kwaadaardigheid ondergedompeld is.
Wat is goed? Wat is kwaad? Wie bepaalt dat? Dat zijn zomaar drie vragen waarop dit boek net zo goed geen antwoord heeft als de filosofen van de afgelopen paar millennia hebben kunnen bedenken. Maar de vragen spelen natuurlijk wel, en Olax speelt graag met die vragen.

Is Niet langer wil ik wachten; ik ben klaar het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Niet langer wil ik wachten; ik ben klaar