Geef me de ruimte !

Geef me de ruimte!

Rank 2471 Gelezen 758 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 72 Favoriet 44 Recensies 3
Junior Artikelen 2 Lijsten 5 Spots 3 Hebban 1000 716   Topics 0
Geef me de ruimte! Thea Beckman Marije is vijftien, als ze Brugge ontvlucht om aan haar verachte verloofde te ontkomen. Op haar gevaarlijke tocht naar het Zuiden ontmoet ze de jongen van haar leven, een zanger, met wie ze door het rumoerige Frankrijk trekt. Al jaren woedt daar de Honderdjarige oorlog met Engeland. Maar de tijden veranderen: tegenover schitterende ridders die van toernooien dromen, komen steeds meer boeren en stedelingen te staan, goed geoefend voetvolk, bekwame boogschutters. De steden gaan zichzelf beschermen, bewapenen hun burgers; een nieuwe onafhankelijkheid wordt geboren, een andere tijd breekt aan. De pers over dit boek: 'Beckman is van alle tijden.' J/M Andere boeken van Thea Beckman: Kruistocht in spijkerbroek Hasse Simonsdochter Triomf van de verschroeide aarde Het rad van fortuin Stad in de storm De Gouden Dolk De val van de Vredeborch Het geheim van Rotterdam De Stomme van Kampen Kinderen van Moeder Aarde Het helse paradijs Het Gulden Vlies van Thule De doge-ring van Venetië Saartje Tadema Vrijgevochten Gekaapt! Een bos vol spoken De verloren schat Wij zijn wegwerpkinderen Míjn vader woont in Brazilië Wonderkinderen Zwerftocht met Korilu Het wonder van Frieswijck Kruistocht in spijkerbroek Kruistocht in spijkerbroek filmeditie

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Fictie 13-15 jaar
Honderdjarige oorlog (1)
Uitgeverij Lemniscaat B.V.
01 januari 1900
11 juni 2005

3 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Reacties op: Geef me de ruimte!