Het rad van fortuin

HISTORISCHE TRILOGIE - DEEL III
Marije is vijftien jaar als ze Brugge ontvlucht om aan een huwelijk te ontkomen met een jongen die ze verafschuwt. Op haar gevaarlijke tocht naar het zuiden ontmoet ze de man van haar leven, een zanger met wie ze door het rumoerige Frankrijk trekt. Het land is al jarenlang in oorlog met Engeland. Ridders gaan elkaar te lijf, maar tegelijkertijd komen steeds meer boeren en stedelingen in opstand. De burgers nemen de wapens op en een nieuwe tijd breekt aan. In deze tijd van oorlog en vrede zoekt Marije in het gezelschap van een groep jonge muzikanten haar weg.
Geef me de ruimte! is het eerste deel van een trilogie over de Honderdjarige Oorlog. De andere delen zijn Triomf van de verschroeide aarde en Het rad van fortuin.
De trilogie behoort tot de klassiekers van de jeugdliteratuur.
Een goed boek. NRC Handelsblad

Recensies (2)

Meer recensies

Is Het rad van fortuin het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het rad van fortuin