Geluk? Daar kom ik mijn bed niet voor uit! Positief denken in de praktijk

Rank 5569 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Wat is geluk? De een denkt dat het geluk zit in een tweede partner of een grotere auto; de ander vindt dat geluk je 'per ongeluk' overkomt en weer een ander gelooft er niet (meer) in.
De journalisten Jacqueline Berg en Tijn Touber denken er totaal anders over. Ze geven allebei al jaren 'lessen in geluk' en zijn ervan overtuigd dat het echte begint met positief en constructief denken over jezelf. De auteurs laten zien hoe belangrijk het is om allereerst het ontstaan van geluk en verdriet, positiviteit en negativiteit te begrijpen. Vanuit dit inzicht is het dan mogelijk om 'geluk' zelf te creëren, in je eigen leven en in relaties met anderen.
In dit boek, dat gebaseerd is op de cursus Positief Denknen die Jacqueline Berg in 1987 ontwikkelde, staan praktische methoden en oefeningen tegen piekeren en stress, frustraties en verdriet, verslavingen en teleurstellingen. Het biedt tevens suggesties om zelfvertrouwen te herwinnen en om gelukkig te blijven.
De Kern