Geluk uit een potje

Vorig jaar werd aan 1,1 miljoen Nederlanders een antidepressivum voorgeschreven, een absoluut record. Een triest hoogtepunt, want staat het er echt zo slecht voor met onze psychische gesteldheid? Daarnaast zijn er honderdduizenden mensen aan de kalmeringstabletten, slaappillen, antipsychotica, stemmingsstabilisatoren en adhd-medicatie. En dat gaat enkel nog over de zogenaamde psychofarmaca.
Psychiater Bram Bakker (1963) ziet de ontwikkeling van onze slikcultuur met lede ogen aan. We zijn volledig doorgeschoten in onze neiging alles weg te slikken, betoogt hij in Geluk uit een potje, dat in verstaanbare taal alle ‘gelukspillen’ van kritisch commentaar voorziet.

‘Bakker voelt de manco’s in de psychiatrie haarfijn aan.’ NRC Handelsblad

Is Geluk uit een potje het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Geluk uit een potje