Gesprekken met mijn kind

Waar komen kinderangsten vandaan en hoe ga je er mee om? Hoe leer je een kind zich aan de regels te houden? Hoe leer je hem om zich een beetje leuk tegenover andere kinderen te gedragen en vanaf welke leeftijd kan dat?

Veel ouders krijgen vroeg of laat te maken met allerlei vragen. Zo ook de bekende psychologe Annette Heffels - zelf moeder van drie kinderen. Gebaseerd op de ervaringen met haar eigen kinderen, schreef zij hier voor Margriet zeer herkenbare en grappige columns over.
In Gesprekken met mijn kind zijn deze voorbeelden uit de praktijk verzameld. Stuk voor stuk schetsen ze een goed beeld van problemen waar ouders van een jong kind mee te maken kunnen krijgen. De voorbeelden worden aangevuld met interessante beschouwingen over de ontwikkeling van een kind in de eerste tien jaar van zijn leven.

Gesprekken met mijn kind is een zeer herkenbaar boek over opvoeden.

Annette Heffels is psycholoog en moeder van drie kinderen. Wekelijks schrijft zij een column in de Margriet en eerder schreef zij onder andere Praten met je partner, Praten met je puber en Hou je nog wel van me? Zij heeft een eigen praktijk en helpt mensen op het gebied van partner-/gezinsrelaties.

Is Gesprekken met mijn kind het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gesprekken met mijn kind