Gevangen in Nepal

Gelezen 23 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 15 Favoriet 2 Recensies 3
Non-fictie Artikelen 4 Lijsten 1   Topics 0

Hoe een droomreis een nachtmerrie werd

Zes maanden ten onrechte in de cel

Nepal had alles waar Edward van der Ree van droomde: spiritualiteit, een slow-down levensstijl, fantastische natuur en heerlijk eten. Hij vond in 2013 werk in de mooiste bar van Nepal en maakte er veel vrienden. Hier wilde hij voor eeuwig blijven wonen. Zijn leven nam een dramatische wending toen zijn beste vriend, Pravash Paudel, van zijn balkon viel en op slag dood was. Onmiddellijk werd Edward door de Nepalese politie opgepakt op verdenking van moord, en zonder pardon achter de tralies gezet. In de overvolle gevangenis moest Edward zien te overleven tussen verkrachters, moordenaars, drugsdealers en pedofielen. Zijn ouders reisden af naar Nepal en hebben er zes maanden keihard gevochten voor zijn vrijlating, vanuit Nederland bijgestaan door hun andere zoon. De familie leerde Nepal kennen als een land van corruptie, omkoping en vriendjespolitiek.

Gevangen in Nepal is een spannend, waargebeurd en filmisch beschreven verhaal gebaseerd op veel gesprekken met Edward van der Ree, e-mails en de dagboeken van zijn moeder.

Waargebeurde verhalen
Uitgeverij De Kring
14 april 2016
20 april 2016

Helse tijd in Nepalese gevangenis

door: Dick Van der Veen 1 like

De ontnuchtering voor Edward van der Ree duurt een half jaar. Hij ontvlucht Nederland om in Nepal een nieuw bestaan op te bouwen in de bar van een vriendin die hij via een datingsite leert kennen. Hij maakt daar snel vrienden, onder wie de Nepalees Pravash. Het geluk is kortstondig want als deze...

Reacties op: Gevangen in Nepal