Babel SF Glazen speren

Glazen speren

Gelezen 7 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 1
Thrillers & Spanning   Topics 0
Vallende sneeuw vormt een witte muur tegen de hemel. In hun met rook gevulde grotten zingen de Neanderthalers weemoedig de legenden van Cotrahviné. Cotrahviné, dat zal bloeien tot het einde der tijden, 'tot het ijs zelf smelt en de laatste mammoet verdwenen is'.

De archipel Cotrahviné, hoogtepunt van de inmiddels zeer gezochte verhalenbundel 'Cepheïde' (Centripress 1981), herleeft in 'Glazen speren'. En hoe!
Machteloze goden verbergen zich in de holen van snuffelmuizen. Terwijl een nachtling een dikke sifarch verschalkt, strijden vuurmagiërs en aquamancers om de hegemonie. Laat het nachtschild dicht als de lugodonten flemen; want alleen wie de legenden kent, kan zelf een legende worden!
Verschijnsel
22 juni 2012

Lezersrecensies (1)

Een feestmaal van fantasie en satire

door: Johan Klein Haneveld 4 likes
Disclaimer: sinds ik de laatste jaren verhalen van deze auteur las in Nederlandse genrebundels ben ik fan geworden. Mijn verhalen verschenen ondertussen ook in bundels waarin hij ook publiceert, zoals de Ganymedes-bundels. Zijn Ziltpunkboek zal worden uitgegeven door Macc, waar ook De Krakenvorst...