"Gomaar boerenzoon, achter 't gat van een paard.
Gomaar student, in de tijd van Che.
Gomaar gescheiden, nog altijd op zijn Norton.
Drie staties, één leven. Het leven van Gomaar."
'Niets is wat het is. Soms is het zo, soms is het zo. Het is wat het is. Tisaltijdiet.'
Met de Gomaar-trilogie schreef Wim De Wulf voor figurentheatergezelschap Ultima Thule een even geestig als louterend levensportret, tegen de achtergrond van een veranderend Vlaanderen. Liefdevol, maar niet gespeend van kritische ironie. Volks, maar ook diepmenselijk universeel. Als geen ander theaterauteur weet De Wulf een onvrede met het leven te paren aan een poëtisch panorama van dorp, stad en familie. Als drieluik is Gomaar, meer nog dan theater, een episch schilderij.
'Alles komt altijd terug.'
Gomaar student, in de tijd van Che.
Gomaar gescheiden, nog altijd op zijn Norton.
Drie staties, één leven. Het leven van Gomaar."
'Niets is wat het is. Soms is het zo, soms is het zo. Het is wat het is. Tisaltijdiet.'
Met de Gomaar-trilogie schreef Wim De Wulf voor figurentheatergezelschap Ultima Thule een even geestig als louterend levensportret, tegen de achtergrond van een veranderend Vlaanderen. Liefdevol, maar niet gespeend van kritische ironie. Volks, maar ook diepmenselijk universeel. Als geen ander theaterauteur weet De Wulf een onvrede met het leven te paren aan een poëtisch panorama van dorp, stad en familie. Als drieluik is Gomaar, meer nog dan theater, een episch schilderij.
'Alles komt altijd terug.'