Goudzand

Goudzand

Gelezen 11 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 14 Favoriet 3 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 3   Topics 0

Konstantin Paustovski schreef met Verhaal van een leven een van de mooiste egodocumenten uit de twintigsteeeuwse literatuur. Paustovski paart zijn ervaringen in de bloedigste en verschrikkelijkste episodes uit de Russische
geschiedenis aan een buitengemeen goed ontwikkeld oog voor het schone, het ontroerende. Hartverscheurende tragiek en hartverwarmende liefde staan in zijn werk dan ook vaak naast elkaar. Dat verklaart misschien zijn immense succes in Nederland. De reeks vertalingen van Wim Hartog in de Privédomeinreeks werd zeer goed verkocht.
Maar nu is er de 'onbekende Paustovski': Goudzand. Verhalen, dagboeken, brieven, zeshonderd pagina's nooit eerder in Nederlandse vertaling verschenen persoonlijke geschriften die Wim Hartog opdolf uit het Russische Verzameld
werk en andere bronnen. Hartog laat Paustovski de ongelofelijke geschiedenis van diens eeuw vertellen. Voor de kenner een feest, voor wie nu met Paustovski
kennismaakt een uitermate overtuigende inkijk in het werk van deze schrijver van wereldformaat.

Uitgeverij G.A. Van Oorschot B.V.
24 juni 2016

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 36,50 Bestel het e-book € 14,99

Lezerswaarderingen

Artikelen over Goudzand